Friday, February 23, 2007

hal kerja

Dari hari ke sehari tak disempatkan untuk menjengah ke laman ini. Hari ini dicuri-curi juga waktu walau tiada senggang.

Sejak tarikh, waktu luang ku banyak dihabiskan dengan menyiapkan kerja-kerja meneliti data-data pekerja di syarikat aku bekerja ini. Semuanya semata-mata untukmemberi penambahan imbuhan gaji/elaun yang mesti dibayar pada bulan Januari lalu dan beberapa imbuhan lagi pada bulan Mac nanti. Bayangkan melihat data pekerja tetap syarikat yang menjangkau ke angka 10 ribu dalam lebih 15 lajur data setiap seorang. Apapun, alhamdulillah yang bulan Januari dah selamat siap. Sekarang ni, banyak tengok data dan buat analisis. Yang agak memenatkan bila ada sesi komunikasi dengan pekerja yang meliputi seluruh Malaysia. Banyak juga la aku terbang ke sana-ke mari.

Kalau nak cerita pasal kerja, sampai bila pun tak habis.

Aku nak ucapkan TAHNIAH pada ibu muda, Lolyta (10.2.2007) dan Ilin (21.2.2007) yang masing-masing baru melahirkan anak sulung mereka. Anak lelaki dan anak perempuan. Belum berkesempatan nak melawat.

Akhir Januari lepas sempat juga aku menghadirkan diri ke Kuantan, di syarikat yang aku bekerja dulu. Jumpa kawan-kawan lama dan sama-sama meraikan perpindahan beberapa kawan lain yang akan ke Kerteh dan Kuala Lumpur. Majlis perpisahan tersebut akhirnya macam perhimpunan semula warga kerja OPI. Seronok! (*walaupun ada juga seketika hati dirundung rasa kecewa atas perbincangan aku dengan pengurus aku dulu)

Tak lama lepas kembali ke KL selepas itu, aku sempat-sempatkan juga untuk mencuci rumah yang dah aku sewa ni. Ya Allah, punyalah kotor rumah tu sehinggakan 3 botol pencuci habis digunakan. Dari Zip ke Cip ke Vip .. Fabuloso ke Dettol... Macam rumah tinggal dah 5 tahun. Padahal baru 5 hari je kosong. Aku menyewa rumah teres 2 tingkat yang mempunyai 4 bilik tidur dan 3 bilik air. Setinggi-tinggi terima kasih yang tak terhingga untuk salah seorang kawan baik aku yang membantu dengan sabar dan tekun. Ta, terima kasih daun keladi.

Dua hari sebelum cuti Tahun Baru Cina baru-baru ini, aku ke Kuantan untuk perpindahan barang-barang rumah ke rumah sewa aku di Kuala Lumpur ini. Dan alhamdulillah pada hari Isnin yang lalu, aku dah ada teman serumah sebab aku sewakan salah satu bilik di rumah aku tu.

Hmm.. alamak.. nak siapkan kerja.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

salam sayang buat adikku sorang nii
jauh di mata dekat di hati..
meh sini akak peluk erat2... :D

pesanan penaja: bila nk berkunjung lagi ke rumah akak?

11:34 AM  

Post a Comment

<< Home