Wednesday, December 20, 2006

tanpa tajuk

Hari ini sepatutnya hari yang sibuk di pejabat. Jabatan aku ada menganjurkan Hari Bertemu Pelanggan sepanjang hari ini, di mana aku pula dipilih mewakili unit aku untuk sedia melayani pandangan dan cadangan pelanggan. Dalam pada yang sama, aku juga mesti menyiapkan kerja-kerja persediaan/di balik tabir untuk beberapa acara yang jabatan aku akan anjurkan awal bulan Januari tahun depan (yang tinggal 2 minggu saja lagi).

Pagi-pagi aku dah mencoret kat sini. Bukan apa.. badan aku tak berapa bertenaga, mungkin kerana lebih terfocus melayani kerenah badan yang amat lama tak diserang selsema. Selama aku tinggal di Kuantan, selama itulah aku sihat dari selsema yang memang aku alami sejak kecil hingga dewasa ini. Aku akui, kualiti udara di tanah Inderapura itu memang masih di tahap yang amat baik. Segar, bersih dan nyaman. Cuma melekit dan agak masin jadinya bila lama mengambil angin di tepi pantai.

Sebulan kembali ke kota besi dan kaca ini, akhirnya.. badan aku sudah mula bereaksi kembali terhadap kualiti udara yang sudah diketahui tahap pencemarannya.

Hmm.. mesti akan ada orang yang tertanya-tanya, "dah tau macam tu, kenapa nak pindah juga?". Pada aku, apa jua pilihan aku asal aku tahu di mana asasnya, itu sudah memadai setakat ini. Kalau terlalu memikir dan mementingkan orang lain, sampai bila pun kita takkan ke mana-mana.

Baru hari ini aku tahu yang Fudo dah ada blog. Kesian aku kan. Apapun, aku suka pula baca, teruskan menulis.

Sejuk betul pejabat aku nih. Nasib ada jaket kuning.

1 Comments:

Blogger Mersik said...

Alahaii..ifa , pokcik sudah jalan2 sini la.. hik hik alahaii. .meriahnye cerita umah awak nih. Tapi, itu tag tulih2 mana lah? hik hik

http://mersik.blogspot.com

1:32 PM  

Post a Comment

<< Home