Wednesday, November 29, 2006

Success? Apa maknanya ye..

Aku banyak keje gak ni sebenarnya. Tengah buat analysis dan nak isi survey questionaire yang memerlukan aku semak beribu data. Huhu.. Esok nak cuti pulak tu. Aduh.

Tengah buat keje sendiri, bos pula datang minta tolong untuk buat keje-keje persiapan untuk mesyuarat dia petang ni. As usual, aku membantu bila ada masalah IT terjadi. Tadi pun, aku dah buat 'dry-test' kat bilik mesyuarat.. set-up the PC and run the presentation.. yang best tu.. duk kat kerusi TSP (sbb mr chairman is mr TSP) untuk test view. huhu

Masa aku cari fail yang boss aku kasi.. aku jumpa satu fail ni yang ada isi yang menarik dan ingin aku kongsi di sini..
A person's life seems like a weeping willow,
Middle age is the arrival of fall
Withering and waning away as the fall goes on,
Who will pity this fading figure?
Green willows come back with the spring,
But old age will never go back to youth

What is success?

When U at 2, SUCCESS is.. having one step followed by another
When U at 8, SUCCESS is.. having friends all around you
When U at 17, SUCCESS is.. having a driving license
When U at 20, SUCCESS is.. having money to spend
When U at 25, SUCCESS is.. marrying the person you love
When U at 30, SUCCESS is.. loving the person you married
When U at 45, SUCCESS is.. being free of debt
When U at 70, SUCCESS is.. having friends all around you
When U at 85, SUCCESS is.. having one step followed by another

"Success has many fathers, while failure is an orphan."- Russian Proverb
errks.. aku dah nak masuk 30 lom dapat buat apa yang ditulis tu. Bukan jodoh aku masa 25 dulu. Apapun pada aku LIFE GOES ON, sekarang pun aku dah kembali ke kota besi ni, moga suatu hari nanti aku berjaya memenuhi segala perancangan impian dan cita-cita aku. Amin.

"Success is neither just achieved what you strive for or your targetted to.. but it is how you stand-up and walk again after a down-fall" ~ifa alyana

"BERJAYA.. bukan hanya tercapai apabila kita mendapat apa yang kita usahakan atau impikan, sebaliknya KEJAYAAN akan lebih bermakna pabila kita berjaya bangun dan berjalan semula dari satu kejatuhan"~ifa alyana


Apa makna SUCCESS pada korang eh?

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

To me, success is just a relative measure. Tak ada istilah ultimate success di dunia ini, kecuali pabila kita berjaya masuk ke syurga nnt. Adakah kita sudah berjaya bila kita dapat kumpul 1 juta ringgit sebelum kita umur 30 thn? Ada orang lain yang berjaya mengumpulkan 1 juta dollar sebelum dia berumur 25 tahun. Adakah dia orang paling berjaya? Belum tentu...

So, apa2 pun, kita yang tentukan sendiri apa yang kita hendak capai, dan kejayaan itu ialah bila kita dapat apa yang kita hendak capai tanpa perlu kita mengorbankan prinsip2 hidup dan landasan agama. Itu my meaning of success.

3:51 PM  

Post a Comment

<< Home