Tuesday, March 08, 2005

Semilir Berlalu

Gebeng.

10.35pagi

Lama sungguh tak menginjakkan hujung jemari di atas lantai alphabet dan nomor buat mencoretkan sedikit bicara atmasariku. Hari masih pagi namun entah mengapa kelopak mata ku rasakan memberat. Mungkinkah kerna sejak akhir-akhir ini aku semakin sukar menikmati keindahan lena. Tugasan yang semakin memberat dan lewat malam semalam aku masih di pejabat ini. Makin mempayah bila aku diulit rasa bersalah pada seseorang, S insan yang istimewa di hati ini. Gundah ku rasa, membukit risau menghuni sanubari. Dalam senyuman dan ramah sapa sehari-harian, moga tiada siapa yang mampu menerka apa yang berdiam di atmasari ini.

11.07pagi
Coretan tadi terhenti. Melayan tetamu yang mahu berurusan dengan rakan sekerja yang tiada menguruskan acara di Port Dickson. Mujur sebentar cuma. Masih sempat mereka mengusik dan menyakat aku. Gelak dan senyum yang ku sendiri rasakan bagai kurang pemanisnya. Mengapa ya?!

Dari EidulAdha, kini sudah melepasi beberapa perayaan lain. Pastinya ramai yang tertanya apakah kisah hidupku di bumi Inderapura ini.

11.38pagi
Terhenti lagi tadi. Seronok rasanya menerima panggilan dari Kak Wynn BKSP di KLCC. Serentak itu, Maria d'Malaysian Dreamer pula menghantar mesej melalui ruang sametime. Kak Wynn menyampaikan khabar yang beliau tidak dapat menunaikan hasrat untuk terbang ke sini minggu ini seperti yang telah dirancangkan sebelum ini. Tidak mengapa, kerana mungkin minggu depan Kak Wynn leh tiba ke sini. Berbual serba sedikit mengenai alam siber yang menjauh seketika.. internet & blogging! Banyak khabar teman-teman di KL yang sayup ditelan kabus LPT dan jerebu kota batu. Malah kerna itu, aku cuba menyempatkan diri menaip serba sedikit. Maria akan tiba ke Kuantan dua minggu lagi.. atas urusan kerja di syarikat ku ini juga. Seronoknya! Cuma.. Maaf buat Ina Shahrina , kerna tidak dapat bertemu apatah lagi menemankan beliau di Kijal malam tadi.

Apa yang terjadi sekian purnama ini?

Seberapa pantas waktu berlalu, sepantas itu semilir berlalu. Sejak selepas segenap umat menyambut hari raya Qurban, aku sendiri secara relanya banyak berkorban masa. Setiap minggu sejak itu, sehari dua pasti aku bertugas di luar daerah. Menghadiri latihan di Concorde, Performance Review di A'Famosa, mesyuarat di Renaissance, demam yang teruk sepanjang minggu CNY, latihan lagi di Sheraton, UKJK TOT di Kuantan, malah minggu lepas.. aku berada di Equatorial, Bangi bagi menyiapkan tugasan HSE Matrix. Sepatutnya saat ini, aku berada di Kuala Lumpur untuk menghadiri latihan lagi tetapi pengurusku minta aku menunda demi tugasan-tugasan lain yang banyak tergendala (juga, kerna semua pengurus ke Port Dickson untuk Budget Launching FY05/06. Bagus juga aku berada di pejabat. Banyak perkara yang aku selesaikan. Tiba-tiba aku merindui suasana 6 bulan yang lalu ketika aku menjadi 'on-call exec' di KLCC. Heheh.. itulah manusia kan.. memang tidak pernah puas dengan apa yang ada.

Alhamdulillah. Apa yang aku lalui, hadapi dan kecapi selama ini masih mengingatkan aku akan kekuasaanNya dan kebesaranNya. Cuma aku masih manusia biasa, tidak pernah lepas melakukan salah dan silap. Menginsafi diri adalah yang memang dituntut. Yang terbaik aku usahakan, terserah padaNya menentukan.

Moga masih ada sinar yang menerangi perjalanan sementara ini.

3 Comments:

Anonymous Mustika said...

kayaknya pernah baca artikel di atas deh..he eheh tapi manteplah..salam kenal aja

4:20 PM  
Anonymous mustika secang said...

salam blog walking mba..sukses selalu..di tunggu update artikel nya

4:20 PM  
Anonymous Toko Barang Bertuah said...

kunjungan perdana...salam kunjungan balik yah...artikel postingan yang menarik,sukses ya mba

4:22 PM  

Post a Comment

<< Home