Tuesday, January 11, 2005

Belaian Jiwa

Belaian Jiwa I

Terngiang-ngiang nyanyian Innuendo ini.. yang sebenarnya lagu asal Carefree.. Entah kenapa rasa jiwa agak jiwang tiba-tiba...

Seindah
Tiada lagi yang ku ingatkan
Sayang kau hilang

Menanti
Biar sampai akhir hayatku
Di dunia ini

Kau tahu betapa ku sayang padamu
Hanya bidadari sebagai ganti
Hanya takdir menentukan ia
Oh belaian jiwa

Oh! Angin
Sampaikanlah laguku padanya
Yang sedih pilu

Terimalah
Laguku jadi teman hidupmu
Untuk selamanya


Lagu ini antara lagu kegemaranku.. seringkali juga bermain di bibirku terutama ketika ingin memujuk diri sendiri. Padaku, tak salah kita menyayangi diri sendiri. Dan.. lagu ini juga membawa aku mengimbas memori tatkala bersama Sh dan dia menyanyikan lagu ini buatku. Syahdu ku rasa.. sesyahdu hatiku bila setiap kali merenung masa depan kasih sayang yang wujud antara kami.

Belaian Jiwa II

Sebenarnya, aku senang menulis, berkongsi rasa di laman ini.. rasa seperti terbelai. Namun, yah.. hasrat ada.. cuma kesampaiannya saja sering tergendala. maklum lah, di pejabat.. ruang yang ada tidak sama seperti yang pernah ku lalui lewat waktu ku bekerja di Kuala Lumpur. Fasiliti nya juga agak terhad. Doakan saja ya, moga rencana kami untuk mendapatkan talian tetap di rumah sewa kami berjaya.

Apa kisah harianku sejak 3 Januari lalu?

Ya.. macam-macam saja tentunya.

Hujung minggu lalu, aku pulang lagi ke Shah Alam. Kali ini demi membantu seorang ayah. Menyelesaikan urusan insuran akibat kemalangan July tahun lalu. Juga membantu seorang sahabat baikku.. Nda. alhamdulillah selesai. Sempat juga kepulangan aku itu menggembirakan ayah dengan menemani beliau menonton filem P Ramlee.. berderai gelak tawanya. Sejuk rasa hatiku. Melihat wajah ibu yang tersenyum setiap kali aku membantu dan menjamah masakannya. Juga tak lupa, disempatkan waktu yang ada aku menjenguk Mak Dah dan Abah Kama. Dan, aku kini rindu nak makan sedulang dgn adik-adik di rumah. :).. indah kan bila melihat insan-insan yang tersayang tersenyum..

Bagaimana pula kalian membelai jiwa?

4 Comments:

Blogger Jubeiz said...

Saya doakan you dapat kerja balik kat KL. Sure boring je kan. Dah biasa dengan kesibukan dan kesenangan di kota tapi tiba-tiba beralih ke bandar kecik. Sure rasa malap je kan.. harap2 you dapat kembali ke KL.

10:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

harus bersyukur sebab masih lagi bernyawa.....insafkan diri....dekatkan diri....hanya pada Illahi kita berserah....

2:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! personal debt consolidation loans Pamela anderson the girls edenquest film Waterbed frames sacramento Vintage flights at cobb county mccollum airport http://www.aboutfioricet.info/quotes-poker-is-like-sex-everyone.html Glass bookcases finance pages Recieve mesotherapy injections Rosacea awareness month free gay movies and clips Resorts in manzanillo mexico Vintage ford econoline van http://www.homeinsuranceownerquoteuk.info Google search bar pop up blocker

3:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! » »

4:28 AM  

Post a Comment

<< Home