Tuesday, December 21, 2004

Seharian Kisah Semalam

Pagi ini aku hadir di pejabat seperti biasa. Baru sebentar tadi ku isikan borang cuti kecemasan ku untuk semalam. Sepatutnya semalam aku mengambil cuti sakit kerana sakit gigi bongsu ku. Namun, takdir Tuhan menguji aku. Pagi panas badan membahang membuatkan aku terus berselubung lagi selepas solat Subuh. Nasib Molly serumah denganku, senang aku nak kirim berita ke pejabat. Selepas terdengat kereta Molly meninggalkan rumah, aku terlena lagi.

Aku tersedar tatkala telefon bimbitku berbunyi. Seseorang mencari ku. Setelah berbicara sebentar, panggilan itu tamat. Aku gagahkan diri untuk menyejukkan diri. Lama juga aku di bawah cucuran air. Badan sudah agak segar dan bersih, aku keluar untuk panaskan enjin kereta, tapi bateri kereta pula kong. Nasib baik Molly sanggup pulang sebentar bersama jumper tambahan. Kereta dalam porch memang perlukan 2 jumper. Hidup saja enjin kereta, 5 minit kemudian terus aku ke PE Service Center, menanti giliran yang panjang dan lama membuatkan aku terus berkalih ke Dealer berhampiran. Menanti jam 2 pula kerana mekanik rehat. Dari menukar bateri dan minor service, keretaku akhirnya buat major service sbb ada kebocoran di ruang minyak enjin. Patutla kereta aku asyik kurang minyak enjin dan rasa berat bila dipandu. Congak-congak harga barang dan bajet selalu hantar servis aku rasa ok lagi. Tapi bila bil siap, fuiihhhh... memang terus demam kejap badan aku. Menggeletar tangan, dpt pulak dia nak tunai aje.. perghhh!

Akhirnya petang semalam, tak sempat juga aku gi jumpa doktor gigi. Mana taknya, kereta siap dan 6 lebih dan masa tu aku dah habis cash. Gilos tul!. Depan-depan dealer tu aku cakap.. baik lagi servis kat KL, lagi murah and got discount lagi! Taubat aku nak gi kedai dia lagi!

Balik dari situ terus jumpa kawan aku. Ingat teman dia makan, alih-alih.. dia yang tengok aku makan. Baru beberapa hari tak jumpa, dah rindu.. tapi kena ya, bila dah depan mata.. makin rindu?! hmm..~~