Wednesday, December 29, 2004

Salam Penghujung Tahun 2004

Senandung Rindu Mendayu

Rindu yang mencengkam jiwa entah bila kan terlerai.. bukan kerinduan pada insan yang bergelar teman atau kekasih, tapi kerinduan pada sebuah ketenangan dan kebahagiaan hati. Sedang diam-diam menyiapkan kerja.. tiba- tiba mulut bernyanyi lagi lirik yang sudah berbulan meniti di bibir yang selalu tersekat di baris pertama..
Andai sampainya waktu aku harus tinggalkan mu
dan sering keliru dengan
Andainya aku pergi dulu sebelummu
hingga akhirnya hari ni aku menemukan sambungannya..
Andai sampainya waktu aku harus tinggalkan mu
Akan aku berlalu bila tiba saat itu

itulah bait lagu Apa Sebenarnya nyanyian Fauziah Latiff yg ku cari tajuknya sebelum ini.

Membicarakan tentang rindu yang mendayu membawa bibir ini terus melagukan lagu syahdu yang seringkali menguatkan jiwaku.. Aku Sebutir Pasir juga nyanyian FL.

Senandung rindu mendayu
Mengiring langkah yang makin tersungkur
Terlalu jauh pendakian
Begitu tingginya harapan
Bermusim lama mencari
Tak ku temui sampai kini

Tak henti jiwa dipalu
Dugaan demi dugaan menguji
Rebah dan bangun sendirian

Mencari bumbung perteduhan
Mereka riang tertawa
Aku hanya sebatang kara

Perjalanan masa
Mengajar hati
Semakin tabah kini
Di dalam kemarau dan gerimis
Aku tetap tabah mengharungi


Tuhan
Aku bagaikan sebutir pasir
Yang lemah lagi kerdil
Teguhkan keimanan jiwaku
Agar tidak terpesong darimu


Beribu teman ketawa
Payah ku temu
Yang sanggup bersatu
Di dalam susah dalam senang
Yang hadir cuma kepalsuaan
Dugaan demi dugaan
Aku pasrah menadah tangan


Bila mula berbicara soal hati, pasti banyak sendu dari tawa yang mengiringi.. biarkanlah ia ternoktah di sini dan buat yang mengerti saja yang memahami.


29/12/2005

Hari ini hari terakhir dalam tahun ini ifa bekerja. Untuk menghabiskan quota cuti tahunan, esok ifa akan mula bercuti dan pulang ke Kuala Lumpur.. hehe.. balik Shah Alam sebenarnya.

Kalau ikutkan hati, memang nak bercuti tapi nak tinggal di Kuantan saja untuk menyiapkan tugasan yang melambak. Demi seorang ibu, bercuti juga aku untuk membantu beliau membantu saudara yang akan mengadakan walimah pernikahan pada 1 Januari ini.

Tahun ini telah dilalui dengan segala suka duka kehidupan. Segalanya datang dan pergi..

SELAMAT TAHUN BARU 2005..

biar beronak liku perjalanan yang ditempuhi..
hidup ini hanyalah persinggahan sebelum tiba ke tempat yang abadi
dlm hidup kita hanya ada dua pilihan, makan pilihlah yang baik-baik
semoga apa jua yang dicita-impikan kan menjadi kenyataan
GAMBATTE KUDASAI!

2 Comments:

Blogger Ifa Alyana said...

salam prestman..

terima kasih atas komen anda. :)
harap tak jemu singgah di laman ini lagi kelak.

Salam tahun baru.

8:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

Keep up the good work
» »

11:38 PM  

Post a Comment

<< Home