Tuesday, December 28, 2004

Mengapa Kasih

Mengapa Kasih I

Entah mengapa tiba-tiba, lagu nyanyian Sheila Majid ini yang terngiang-ngiang di telinga dan berlegar-legar di ruang ingatan.. dan aku terbayang wajah Sh dan segenap rintangan yang mendatang...

Mengapa kasih
Engkau membisu
Bermuram wajah tiada menentu

Mengapa kasih
Engkau begini
Sepuas hati ku cuba memujuk

Mungkinkah aku mesti berlalu
Membiar dan tak mengganggu
Mungkinkah aku mesti mengaku
Berlaku yang tak kau restu
Mengapa kasih

Mengapa kasih
Terus begini
Ku gerak bahumu oh berkali

Mengapa kasih
Enggan mengadu
Ku perlukan senyuman bibirmu


Sayang,
Maafkan ifa.
Benar kita ditakdirkan bertemu jodoh untuk bersua..
..mungkin bukan jodoh kita untuk hidup bersama.


Mengapa Kasih II

Aku pun tak tahu mengapa akhir akhir ini hanya kisah duka lara yang menghiasi coretan akhir tahun di laman ini. Sekadar berkongsi rasa mungkin..

Oh ya, liburan saat Natal kelmarin tanpa ku sangka menemukan aku kembali dengan si dia dulu yang pernah ku sayang. Setelah hampir 2 tahun tidak bersua, mungkin Tuhan yang mengaturnya. Pertemuan tidak lebih 20 minit itu berakhir dengan berita bahwa dia sudah bertunang dan dia beria-ia memberitahu akan kehadiran tunang nya itu hanya setelah perpisahan kami. Aku hanya tersenyum sendiri bila mengingatkan kembali tingkah laku dan tutur katanya pada pertemuan itu.

K masih mahu memanggil aku, "dinda" walaupun bertahun kenangan itu berlalu. Aku sekadar memberitahunya yang aku tidak menyuruh dan aku juga tidak melarang. Terpulang padanya. Malah bila ditanya sama ada aku akan melupakannya. Aku juga cuma mampu menjawab hanya masa yang akan menentukan. Maafkan aku, K! bukan niatku untuk menyakiti lagi dengan tidak menyambut huluran salam darimu.. tapi terlalu perit untuk aku menerimanya lagi. Apapun, aku doakan moga kau berbahagia dengan apa yang kau usahakan dan kau citakan. Mungkin aku memang begini, ditakdirkan hanya hadir sekadar di pinggiran waktu.

sejujurnya, aku tidak berduka lagi kerna beritamu kerana semuanya telah ku lepaskan sejak pertama kali kaki ku ini ku jejakkan ke bumi Kuantan. Dan..
dengan rela juga aku bersedia untuk melepaskan satu lagi kasih hati yang bukan milikku!

apa yang pasti, ifa yakin.. akan dapat juga mengecap bahagia yang diimpi walau hanya seketika sebelum mata ini tertutup untuk selamanya

ifaalyana:
buat
Cik Daun, moga kewarasan yang tergugah kan kembali teguh dengan ketabahan dan keimanan hatimu yang murni itu. memang pedih bila kita didustai sebegitu lama. sesungguhnya Allah amat menyayangi dirimu, dik!Pasti ARAR akan menerima balasan yang setimpal dengan kesalahannya

0 Comments:

Post a Comment

<< Home