Friday, December 10, 2004

Catatan Diari

2 Dis 2004
Alhamdulillah, berjaya juga aku mengaturkan acara GHSE Matrix Briefing. Ia merupakan acara pertama yang agak besar aku kendalikan. One Man Show! Lega juga kerana dari 200 staff yang dijemput, 100++ menghadirkan diri. Sayangnya, barisan tertinggi pengurusan berada di KL sempena Managers Forum.

Setelah sekian lama tidak menjadi MC, hari ini aku menjadi pengacara majlis. heheh.. lucu juga rasanya. Lebih-lebih lagu aku memang muka baru di syarikat ku ini. Banyak perkara yang perlu diselia lagi walaupun tugas berat yang ini sudah selesai.

8 Dis 2004

Aku menerima sms dari Cocodilly d Blogger.. berkongsi rasa gembiranya menerima cahaya mata.
Dear Papa Dil & Mama Eza..
TAHNIAH!!!! Moga puteri kecil menambah seri rumahtangga kalian.
Di pejabat pula, ..
Setiap bulan, di syarikat ku ini diadakan majlis CEO Briefing, di mana aturcaranya merangkumi tazkirah bulanan, video aktiviti bulan lepas, info sharing, pesanan CEO (jokes, company updates, short sharing), sesi Q&A (CEO yang jawab) dan light refreshment. Bagus juga. Sesuatu yang baru selama 3+ tahun aku bekerja di PETRONAS. Mungkin kerana kalau dulu aku bekerja di bawah HQ dan kini dalam OPU.

Sekali lagi aku dipilih menjadi MC. Aku tak tahulah kenapa. Mungkin kerana aku orang baru dan salah satu cara untuk memperkenalkan aku pada semua melalui function ini. Yang membuatkan aku agak gementar kerana aku cuma diberitahu sehari sebelumnya dan diingatkan bahawa bos besar aku tu mahukan pembaharuan dalam setiap pengacaraan majlisnya. Fuiihh~~ mau berpeluh juga aku dibuatnya. Namun.. Alhamdulillah. Semua telah selesai dan semua pihak berpuas hati. Apa yang aku buat? HEheh.. apa lagi.. aku selitkanlah pantun spontan aku.

hujan mencurah sepanjang hari
merahmati alam yang fana ini
Alifah Luthfia nama diberi
Eksekutif Training jawatanku kini

gelak tawa menghibur hati
merawat lara menginsafi diri
sungguh asyik mengimbas aktiviti
tiba kini bicara CEO kita dengari

coconut leaves folded & bended
ketupat rendang favourite forever
Syawal moving towards the end
Salam Aidilfitri, its late, but better than never

11 Dis 2004

YeYYyy!!! Rina akan datang ke Kertih selama seminggu kerana plant visit. Ini bermakna Rina akan turun ke Airport Kuantan sebelum ke Awana. Dan.. ini juga bermakna, Rina boleh singgah rumah sewa aku kat Beserah ataupun meronggeng kat bandar Kuantan sebelum aku ikut dia lepak kat Awana Sabtu malam Ahad. hehehe best! BEsT!!

Aku ngan Rina memang akrab sejak hari pertama kami dipertemukan. Walaupun sebelum ini aku memang tidak pernah kenal dia tapi sejak pertama kali bertemu aku dan dia seperti sudah bertahun kenal. Alhamdulillah. Moga Allah merahmati pesahabatn kami. Sejak aku berpindah ke Kuantan, hanya sekali saja kami bertemu.. itupun sebentar saja. Maka.. malam esok.. lamalah kami berborak. Ahad aku akan kembali ke Kuantan.

Hmm.. cerita pasal Rina.. rindu rasanya pada the girls breakfast club. heheh.. wherever you are.. i miss all of you.!

Rindu Nda juga...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home